Víme, proč se vám nechce cvičit

Necítíte se ve své kůži? Máte pocit, že vám pořádně neslouží tělo ani mysl? Ráno se vám nechce vstát a do každodenních povinností se nutíte? Nečekejte na zázraky, žádné lusknutí prstu, které to všechno změní ze vteřiny na vteřinu, nepřijde. Na druhou stranu to však není žádná věda – možná vám stačí pár jednoduchých změn a správných návyků.

Spím a spím a něco vidím!

Spánek není to samé, co je kvalitní spánek. Jednou ze základních rad lékařů na téma jak zdravě spát je – potmě. Čili beze světla! A to se týká veškerých světelných zdrojů uvnitř místnosti i venku. Umělé osvětlení z ulice může vést k výkyvům nálady, duševním problémům či úzkostem. Nedostatek spánku celkově může zvyšovat krevní tlak, oslabovat imunitní systém či způsobovat tloustnutí.

Osladit si život? Leda za trest

Představte si, že elixír života už někdo vymyslel. Dávno se ví, jak se omladit, uzdravit, získat tuny energie, zbavit se akné, bolestí hlavy, přebytečných kil, dokonce mít lepší sex. Jak se ten svatý grál jmenuje? Život bez cukru! Víme, že se chcete zeptat: A který cukr je nejhorší? Odpověď je: Každý! Jak dlouho bude trvat, než se opravdu se vším všudy přehoupneme do 21. století, přiznáme si, že cukr může za většinu nemocí, přestaneme jej cpát sobě a svým dětem? Cukr nebolí, nepálí, necítíme jej. Naše lety oklamávané chuťové buňky tvrdí, že nám chutná, ale není to pravda. Cukr nám prostě škodí.

Kuřátko taky plastikové…

Až budete mít doma chvilku času, udělejte si malý test. Teda nejdřív pořádek na stole v kuchyni a pak ten test. Spočívá v tom, že stůl rozdělíte na dvě poloviny. Levá polovina bude vyčleněná pro skutečné potraviny a pravá pro ultra-zpracované potravinářské produkty. Co si pod tím představit? Skutečnou potravinou jsou například ovesné vločky, ultra zpracovaným potravinářským produktem zase přeslazená müsli tyčinka nebo ochucené cereálie. Ovoce a ovocný džus. Maso a uzeniny nebo paštiky. Vysvětlili jsme rozdíl? Pokud ano, pak pro vás nebude tak těžké z lednice a spíže roztřídit potraviny do dvou výše uvedených skupin. Čím větší podíl naší stravy budou tvořit produkty průmyslově vyrobené smícháním nejlevnějších a na živiny prázdných škrobů, cukrů, rafinovaných rostlinných olejů a zpracovaných rostlinných bílkovin, tím hůř se budeme cítit. Myslíte si, že by se vám a vaší rodině mohlo podařit jíst jen skutečné jídlo?

Čtěte také:  Snídaně, která vám zaručí ten nejlepší start

Do jedné nohy? Do druhé nohy? A pak tu růžovou pilulku na bolení hlavy?

Naše tělo není odpadní kanál. Ani hloubková filtrace. Ani prázdná schránka bez rozumu, do které se dá pod vhodnou záminkou nalít cokoliv, hlavně když je to hezky balené a popsané. A schované za okřídlenou větu: když ostatní, tak já taky! Znáte výzvu suchý únor? Spočívá v tom, že se měsíc nedotknete alkoholu. Jsou lidé, kteří to prvního března nevzdali a protáhli na celý rok. A pokračují v tom. Jejich doporučení o tom, proč to rozhodnutí patří k nejlepším, jaké kdy udělali, se čtou moc krásně. Lépe spí, lépe se cítí i vypadají, dokonce i lépe voní. Oči dostanou jas, pleť se vypne, režim se zklidní a břicho zatáhne. Vyzkoušejte to!

Kdo nechce řešit následky, řeší prevenci

Příroda to s námi sice vymyslela dokonale, ale už dávno víme, že je lepší koukat jí u toho trochu pod prsty. Když vám tělo říká, že s ním něco není v pořádku, odsuňte googlení, bylinky, tarot i čínskou medicínu. Radši se vydejte ke svému lékaři. Za nedostatkem energie a věčnou únavou mohou být vážnější příčiny než zatmění měsíce. Nedostatečná funkce štítné žlázy, infekční nemoci, dlouhodobě neřešené symptomy, dědičné predispozice… Seznam důvodů vaší indispozice může být dlouhý a poctivý lékař jej s vámi projde celý. V některých případech prostě není čas na hrdinství.

Řekněte si: Dost!

Možná je za tím příliš těžký trénink. Nebo náročná péče o rodinu. Nebo vysoký zápřah v práci. Nebo velká koncentrace lidí, kteří z vás vysávají energii. Přemrštěné nároky. Špatně rozvržený čas. Dovolená naposledy v minulém století. Máte tužku? Umíte škrtat? Škrtejte, dokud se nebudete cítit líp. Protože méně je někdy více.

Čtěte také:  Jak je to vlastně s alkoholem a kolik už je moc a kolik ještě ne

Autor textu: Nina Teodorová; zdroj fotografie: Pixybuy.com;




Mohlo by se vám líbit...