12 tipů jak zrychlit metabolismus

Jak zrychlit svůj metabolismus a tím přirozeně hubnout

Zrychlení metabolismu může být při procesu hubnutí tělesné váhy naprosto zásadní. Proto se společně podíváme na 12 osvědčených způsobů, jak jej zrychlit. V čem nám ale zrychlení metabolismu pomůže a co to vlastně metabolismus je?

Úvod

V první řadě je dobré vědět, co to vlastně metabolismus je. V podstatě se jedná o jakýsi “motor” uvnitř našeho těla, který pracuje bez přestání, ať už ležíme a sledujeme televizi, spíme, nebo děláme nějakou fyzicky náročnou aktivitu. Tento motor ale potřebuje energii k tomu, aby mohl běžet 24 hodin denně, což je dobře! Vždy když se najíte, vaše tělo přemění potravu na energii, která udržuje chod vašeho těla. Závěr je tedy jednoduchý. Čím rychleji váš metabolismus pracuje, tím více tělo spaluje kalorií. Čím více spálíte kalorií, tím méně uchovává tělo tuku. Jak tedy zrychlit svůj metabolismus a tím přirozeně hubnout?

1) Pijte hodně vody

Při procesu zrychlování organismu nezapomeňte své tělo dostatečně hydratovat a to nejlépe čistou vodou. Pravidelný pitný režim je pro tento proces velmi důležitý. Je dokázáno, že tělo spálí více kalorií při pití teplejší vody.

2) Snídejte

Tím, že se ráno nenasnídáte, vaše tělo se přepne do “úsporného režimu”. To znamená, že bude ukládat tuky jako obranu před ranním hladověním. Americká studie uvádí, že pokud nesnídáte, zvyšuje se u vás 4,5 x riziko obezity a vzniku civilizačních chorob. Ne nadarmo se říká, že ráno dělá den. Ale není snídaně jako snídaně.

3) Pijte zelený čaj

Zelený čaj obsahuje sloučeninu zvanou ECGC, která podporuje spalování tuků.

Čtěte také –  Myslete zeleně: 8 důvodů proč pít zelený čaj

4) Neseďte doma

Výzkumy ukazují, že lidé, kteří chodí hlavně dopoledne na procházky nebo alespoň ven mimo dům nebo byt, stimulují své fyziologické funkce a podporují tepovou frekvenci i metabolismus.

5) Vyhněte se brambůrkům

Chipsy a brambůrky obsahují přepálené tuky, které jsou velmi nezdravé. Podporují vznik zánětů v těle a samozřejmě se v něm ukládají. Navíc v sobě mají extrémní množství soli, která je vyloženě zabijákem metabolismu.

Metabolismu brambůrky nesvědčí

Opatrně! Brambůrky obsahují přepálené tuky.

6) Cvičte!

Silová cvičení (nemusí to být s příliš vysokými váhami) podporují svalový metabolismus. Půl kila svalů spálí 35-50 kalorií, zatímco půl kila tuku spálí 5-10 kalorií. Čím větší je tedy poměr svalů, tím více spálí vaše tělo tuků.

7) Vyhněte se stresu

Když máte stres, zvyšuje se ve vašem těle hladina hormonu kortizolu. Tento hormon způsobuje úbytek svalové hmoty, zpomalení metabolismu a s tím spojený nárůst tukové tkáně. Snažte se tedy stresu buď úplně vyhnout, nebo jej dobře snášet. Projděte se do přírody, nebo meditujte. Každý má ale jiné metody, jak se zbavit stresu. Dělejte je tedy.

8) Smějte se

Vědci zjistili, že smích má nejenom blahodárné účinky na zdraví člověka, ale také zrychluje metabolismus.

9) Dodržujte pravidelný jídelníček

Kvalitní a pravidelný jídelníček je pro tělo velmi důležitý. Pokud má vaše tělo hlad a vy se nenajíte, je to špatně. Zpomaluje se tím metabolismus, vaše tělo se přepne do úsporného režimu a bude docházet k ukládání přijaté potravy do tukových zásob, stejně jako u vynechané snídaně. Jídelníčkem docílíte nejen kvalitní, ale také pravidelné stravy, čímž zamezíte již zmíněnému hladovění.

10) Jezte zázvor

Čerstvý, ale i sušený zázvor pomáhá zrychlovat trávení. A díky tomu se podpoří také rychlost celkového metabolismu.

11) Vyhněte se pití alkoholu

Málokdo ví, že alkohol je “tučný” sám o sobě. Asi každý zná ten pocit po dlouhé proflámované noci. Nepříjemná kocovina a absolutní dehydratace těla. Asi si dovedete představit, jak extrémní dopad má toto na celkový metabolismus těla.

12) Pijte šálek kávy denně

Lidé kteří pijí jeden šálek kávy denně mají o 16% rychlejší metabolismus než lidé, kteří jej nepijí. Pozor ale na denní limity. Káva je velkou zátěží pro lidské srdce.

Čtěte také – Káva a její účinky na lidský organismus



Mohlo by se vám líbit...