Jak na povánoční diety s rozumem

Nyní, když skončily Vánoce, mnoho lidí hledá způsoby, jak se vrátit ke svým dietním a fitness cílům. Pokud jste se během vánočních svátků přejídali a pociťujete následky na svém pasu, je to zcela normální a existují kroky, které můžete podniknout, abyste se vrátili do správných kolejí. Zde je několik tipů pro povánoční dietu, které vám mohou pomoci vrátit se do správných kolejí a cítit se co nejlépe:

  1. Nebuďte na sebe příliš přísní. Je přirozené, že během svátků chcete dohnat případné přejídání, ale je důležité si uvědomit, že je to jen jedno období a nemá cenu se kvůli tomu stresovat. Místo toho, abyste si vyčítali, se zaměřte na to, abyste se do budoucna rozhodovali zdravě.
  2. Postupně se vraťte ke svým běžným stravovacím návykům. Po svátcích může být lákavé nasadit přísnou dietu a pokusit se vynahradit případné požitky. To však může být často kontraproduktivní a může to dokonce vést k přejídání nebo jinému nezdravému chování. Místo přísné diety se snažte postupně vrátit k běžným stravovacím návykům a zařaďte do jídel více ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků.
  3. Nevynechávejte jídla. Může být lákavé vynechávat jídla jako způsob, jak ušetřit kalorie, ale ve skutečnosti se to může vymstít a vést k pozdějšímu přejídání. Místo toho se snažte dodržovat pravidelný jídelníček a dbejte na to, abyste jedli vyvážená jídla s různými živinami.
  4. Pijte hodně vody. Hydratace je důležitá pro celkové zdraví a může také pomoci udržet pocit sytosti a spokojenosti. Snažte se vypít alespoň osm šálků vody denně a zvažte přidání dalších hydratačních nápojů, jako je bylinkový čaj nebo neslazená kokosová voda.
  5. Hýbejte se. Cvičení je důležitou součástí každého zdravého životního stylu a může být obzvláště užitečné po svátcích, kdy se můžete cítit trochu ospale. Snažte se do svého programu zařadit různé druhy fyzické aktivity, včetně kardiovaskulárního cvičení, silového tréninku a cvičení na ohebnost.
  6.  Nezapomínejte na péči o sebe. Péče o sebe je důležitou součástí každého zdravého životního stylu a je obzvláště důležitá po svátcích, kdy se můžete cítit trochu vyhořelí. Dbejte na to, abyste upřednostňovali aktivity péče o sebe, jako je dostatek spánku, přestávky na odpočinek a nalezení času na aktivity, které vás baví.
Čtěte také:  Sexy cvičení, doslova!

Dodržováním těchto tipů se můžete po svátcích vrátit k plnění svých stravovacích a fitness cílů a začít nový rok s co nejlepším pocitem. Nezapomeňte být k sobě laskaví a soustřeďte se na zdravá rozhodnutí, která vám vyhovují.




Mohlo by se vám líbit...