Proč nepodceňovat spánek a co vše ve vašem těle ovlivňuje

Spánek je důležitější než si možná myslíte. V dnešním článku vám prozradíme, proč je spánek důležitý, co vše ovlivňuje a také se dozvíte, že je důležitá nejen délka spánku, ale také jeho kvalita a pravidelnost. 

Spánek a jeho vliv na naše zdraví

Spánek má zásadní vliv na naše zdraví a správné fungování těla.

Mnozí si myslí, že nepotřebují spát více jak 5 hodin denně, vždyť se přeci cítí plni energie. Každý však potřebuji dostatek spánku nejen pro energii, ale také pro zdravé fungování těla a zdraví.

Kvalitní spánek pomáhá léčit a podporuje zdravé fungování těla.

Hubnutí a nabírání

Dostatek spánku vám pomůže tak zhubnout nebo nabrat svalovou hmotu.

Nepodceňujte proto spánek a spěte alespoň 6 až 8 hodin denně. Díky tomu se můžete rychleji sklízet úspěch z lepší postavy.

Kvalitní spánek podporuje hubnutí, ale také nabírání svalové hmoty. Možná, že máte vyřešenou stravu, máte dostatek pohybu a dostatečný stimul pro růst svalů, ale jediné, co vám chybí, je právě kvalitní a delší spánek.

Trávení

Kvalitní spánek podporuje také trávení a trávicí systém.

Trávení má poté vliv na vše, co se děje v našem těle. Od hubnutí, po nabírání, přes imunitní systém, zdraví, náladu a energii. Proto je také spánek důležitý.

Psychický stav

Pokud se budíte se špatnou náladou, zaměřte se také na svůj spánek.

Kvalitní spánek podporuje lepší náladu a lepší psychický stav.

Energie

A nejspíše vás nepřekvapí, že dostatek spánku vám dodá také energii.

Pro energii je důležitá délka spánku, ale zase to se spánkem nepřehánějte. Může se vám stát, že budete spát déle s vědomím, že se poté budete cítit více plni energie, ale opak bude pravdou. Může se vám stát, že se přespíte.

Čtěte také:  Lepší imunita díky stravě

Pro to, abyste se cítili plni energie, je důležitá kvalita spánku, délka od 6 do 9 hodin a také pravidelnost.

Tipy spojené se spánkem

Přidáváme ještě pár tipů, které mohou pozitivně ovlivnit kvalitu spánku a výše zmíněné benefity a faktory, které spánek ovlivňuje.

  • Spěte v chladnější místnosti, s minimálním množstvím světla a ruchu.
  • Před spánkem se vyhýbejte kofeinu.
  • Před spaním se snažte blokovat modré světlo z mobilů a počítačů.
  • Dbejte na pravidelnost spánku, choďte spát a vstávejte v podobnou dobu.

Autor a zdroj: Kateřina Malínková, Foto: Pixabay



Mohlo by se vám líbit...