Jóga a 9 důvodů proč s ní začít

O józe jsem měl donedávna velmi zkreslené představy. Když jsem se však o jejích pozitivních účincích dozvěděl od své kamarádky, nevěřil jsem vlastním uším. Jóga je komplexní cvičení, které pozvedává nejen tělo, ale také ducha. Její cvičení není náročné a znamená přínos pro celé lidské tělo!


1) Eliminuje stres

Většina lidí si jógu představí jako cvičení a protahování těla. Jóga je však mnohem komplexnější. V základní formě je v ní ale kladen velký důraz také na psychickou stránku člověka. Neoddělitelnou součástí jógy je také intenzivní vnitřní koncentrace a dechová cvičení, která pozitivně ovlivňují odbourávání stresu z každodenního života.


2) Jóga je pro každého

Flexibilita je bezpochyby jednou z největších výhod tohoto cvičení. Jógu může dělat opravdu každý, bez ohledu na věk, nebo fyzické schopnosti. Nemusíte mít ideální postavu, ani jiné předpoklady, které potřebujete do jiných aktivit. Instruktoři Vás naučí provádět jednotlivé pozice (asány) s ohledem na Vaše aktuální možnosti a schopnosti. Pravidelným cvičením dýchání a asán se budete přirozeně zlepšovat. Svaly začnou sílit a šlachy budou pružnější. Jde pouze o pravidelný trénink.


3) Výdrž

Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. I přes to, že k józe nepatří žádné běhání, ani jiné pohybové aktivity tohohle typu, zlepší Vaši fyzičku. V její rychlejší podobě docílíte lepšího prokrvení těla a tím i zlepšení kardiovaskulárního systému.


4) Ostatní zdravotní přínosy

Výzkumy prokázaly, že jóga snižuje tak rizikové faktory, jakými jsou vysoký krevní tlak, krevní cukr, cholesterol a hladinu fibrinogenu, což je bílkovina, která se podílí na srážení krve. Jóga také zvyšuje hladinu antioxidantů v krvi.


5) Lidé

Dobrý kolektiv je základ. Zde se setkáte s velmi vyrovnanými a zajímavými lidmi. Můžete od nich pochytit velmi zajímavý pohled na život, nebo na určité téma. Zkuste se nechat inspirovat.

 

Čtěte také:  Tři tipy pro efektivní hubnutí

6) Posilování svalů

Ač se to nezdá, jóga posiluje ty správné svaly, které Vám pomáhají ke správnému držení těla. Protože musíte určité pozice držet dlouhou dobu, svaly mají co dělat, aby udržely tělo ve správné poloze. Navíc posiluje hluboké svaly, tedy které nejsou posilovány běžným pohybem. S přehledem Vás zbaví bolesti zad, nebo jiných problémů související s dnešní sedavou dobou.


7) Energie

Jóga nevysiluje, ale dodává energii. U jiných typů cvičení, kde je fyzická aktivita mnohem větší a náročnější se většinou po výkonu cítíme unavení a bez energie. U jógy je tomu právě naopak. Po ní se cítíte nakopnutí a plní života.


8) Vyberte si tu svou cestu

Existuje mnoho druhů jógy, které mají odlišné zaměření. Například Power je fyzicky náročnější a dynamičtější, než ostatní druhy. Dochází u ní k intenzivnějšímu posilování a protahování svalů. Je to alternativa pilátes nebo aerobiku. Naopak vinyasa flow jóga je pomalejší. Zde jde spíše o plynulý přechod z jedné asany do druhé v souladu s nádechem a výdechem. Určitě si najdete tu, která Vám vyhovuje nejvíc.


9) Hubnutí

Jóga je skvělý start pro Vaše hubnutí! Nastartuje metabolismu správným směrem. U samotné jógy se ovšem nehubne ve velké míře, ale jak se říká, ve zdravém těle zdravý duch. Je třeba si uvědomit, že změna začíná v hlavě. K józe už stačí jen přidat správný jídelníček.

Autor: David Web, Foto: Pixabay




Mohlo by se vám líbit...