Opravdu zelená káva pomáhá zhubnout?

Už jste se někdy doslechli o zelené kávě a jí připisovaných pozitivních účincích, jak na tělo, tak na mysl? Pokud ne, tento článek vám rozhodně stojí za přečtení, zelená káva můžebýt totiž právě tím, co hledáte.

O zelené kávě

Většina z vás si pravděpodobně kávu se zelenou barvou příliš neasociuje. Co možná ale nevíte je, že typickou hnědou barvu, která se nám při slově káva vybaví, získávají kávová zrna teprve až po procesu pražení. Naprostá většina vývozců kávy ji dodává už předpraženou, je tudíž jasné, že se s ní v její původní zelené podobě zpravidla nesetkáváme.

Jak jistě víte, pro nás nejdůležitější látkou, kterou kávová zrna obsahují, je kofein. Obsahují však celou řadu dalších složek, zejména pak antioxidantů, přičemž další nejvýznamnější z nich se nazývá kyselina chlorigenová. Narozdíl od kofeinu, však téměř veškeré množství této kyseliny, obsažené ve zrnech při procesu pražení zaniká, nepřijímáme ji tedy při konzumaci obyčejné hnědé kávy.

Tvrdí se, že právě výše zmiňovaná kyselina chlorigenová, může výrazně pomoci při snižování tělesné hmotnosti. Podle mnoha studií má snižovat množství tuků, sacharidů a karbohydrátů, které tělo přijímá z potravy při trávení, což také vede ke snížení hladiny cukru v krvi.

Dále údajně přímo podporuje tvorbu adinopectinu, což je hormon, který odpovídá za přímé odbourávání tuku a taky se výrazně podílí na snižování krevního tlaku a hladiny cholesterolu v těle, což má velmi příznivý vliv na srdeční činnost a celkové zdraví.

Proběhlo již obrovské množství testů týkajících se účinků zelené kávy a prakticky všechny potvrdily její účinnost, musíme však brát v úvahu i to, že velká část těchto testů byla financována společnostmi, které se zelenou kávou přímo obchodují, nebo z ní nějakým jiným způsobem profitují.

I přesto ale můžeme mluvit o některých věrohodně prokázaných výsledcích, přičemž většina z nich byla získána zkoumáním efektů zelené kávy na krysách. Vesměs veškeré dříve zmíněné účinky byly prokázány, včetně přímého úbytku tělesné hmoty.

V USA také proběhl nezávislý experiment, v němž figurovalo 30 jedinců trpících nadváhou. Byli rozděleni do dvou skupin, přičemž nikomu z nich nebyla zadána žádná dieta, pouze jedna skupina měla každý den vypít šálek obyčejné instantní kávy a druhá skupina šálek instantní kávy s příměsí extraktu ze zelených kávových zrn. Po dvanácti týdnech nebyla u jedinců, kteří pili obyčejnou kávu zaznamenána žádná výrazná změna, naproti tomu u jedinců kteří pili příměs zelené kávy, byl zaznamenán pokles váhy o přibližně 5kg.

Pokud se rozhodnete vyzkoušet zelenou kávu ať už z důvodu pozitivních účinků na tělo a nebo jako pomocníka pro hubnutí, použíjte tento osvědčený recept:

Ingredience

–          10g zelených kávových bobů

–          150 ml horké vody

–          Popřípadě podle chuti cukr, med, kardamon

 

Čtěte také:  Břišní svaly a osm minut cvičení k jejich dokonalosti

Příprava

Způsob přípravy při užití celých kávových bobů.

1)      Nechte boby přes noc nasáknout v již odměřeném množství vody. V zájmu ušetření času je vhodné připravovat najednou více nápojů.

2)      Následující den zamíchejte vodu s boby a následně přiveďte k bodu varu. Poté snižte zahřívání a při občasném míchání nechejte lehce povařit zhruba 15 minut. 

3)      Nechejte nápoj vychladnout přibližně hodinu, poté z něj vyjměte boby. Je možné, že bude nápoj příliš silný, proto jej nejdřív jen ochutnejte a popřípadě zřeďte vodou.

4)      Nápoj je připraven a můžete si jej podle libosti dochutit.

Pokud si chcete nápoj uschovat, v lednici vám vydrží přinejmenším 2-3 dny.

Autor: David Web, Foto:Pixabay




Mohlo by se vám líbit...