Běh, jakožto skvělá cesta k vysněné postavě

V běhání objevíte hned dvě veliké zásadní výhody. Je to pro nás přirozený, ale zároveň energeticky velmi náročný pohyb, což logicky značí, že běh je ideálním prostředkem nejen při snižování tělesné hmotnosti, ale také při zachovávání zdravé a svěží postavy.

Proč běhat?

Jak už jsem se zmínil, běhání je energeticky velice náročné pro naše tělo, zapojujeme při něm totiž téměř všechny jeho části, nejvíce ovšem hýždě a stehna, což jsou naše nejobjemnější svaly. Díky tomu spalujeme daleko větší množství kalorií během kratší doby, než je tomu u jiných forem pohybu. Navíc nám pomáhá budovat výbornou celkovou kondici, zpevňuje celé naše tělo a zlepšuje jeho stabilitu.

Další neopomenutelnou výhodou je fakt, že je to zcela zdarma. Jedinou vaší možnou investicí budou kvalitní běžecké boty, které je jednoznačně vhodné mít, abychom se vyhnuli nepříjemným puchýřům na chodidlech.

Nutno však upozornit také na to, že běhání není vhodnou cestou pro jedince silně obézní, či výrazně pokročilejšího věku, z důvodu intenzivního zatěžování kloubů. V těchto případech doporučuji stroje na běhání, u kterých hovoříme o zátěži kloubů naprosto minimální. Dále by se také měli všichni vyvarovat běhání ve smogu, jenž má negativní účinky na naši dýchací soustavu.

Začínáme s během

Pokud jste učinili rozhodnutí začít běhat, učinili jste moudře. Předtím, než se ale do běhu skutečně pustíte, ujistěte se, že máte vhodné běžecké boty, které Vám velikostně padnou a cítíte se v nich pohodlně. Máte-li vybráno, je čas začít. Rozhodněte se pro nějakou příjemnou trasu, na které se nebudete muset omezovat v tempu, u běhu jde totiž primárně o vytrvalost, tudíž je nutností zvolit si tempo vám vyhovující. Pravděpodobně nejzákladnějším pravidlem je to, že byste měli při běhu zhluboka dýchat, ale zároveň ne tak, abyste nebyli schopni dech popadnout. Dále je třeba mít na paměti, že běh musí trvat déle než 30 minut! Proč?

Nic nemůže zastavit myšlenku, pro niž nastal čas.

Viktor Hugo

Čtěte také:  Hloh obecný- bylina s blahodárnými léčivými účinky

Tuky a kalorie nejsou totéž!

Již dříve jsem zmínil, že při běhání spálíme velké množství kalorií, což ovšem ale neznamená, že spálíme taky velké množství tuků. Je důležité si uvědomit, že tělo při pohybu nejdříve spaluje sacharidy (cukry), které mu poskytují potřebnou energii. Z tohoto důvodu je důležité zvolit vyhovující délku i intenzitu cvičení. Tuky, jakožto zdroj energie, jsou tělu daleko pomaleji přístupné. Po jaké době se je tělo rozhodne začít spalovat, je individuální. Záleží primárně na kondici jedince, přičemž tělo jedince s lepší kondicí pálí tuky dříve, než je tomu u někoho, kdo s běháním teprve začíná. Nevěšte však hlavu, profesionál byl dříve taky pouhý začátečník, který to však nevzdal. Udává se, že tělo začne spalovat tuky zhruba mezi 15 až 30 minutami od zahájení aktivity.

Proto je nezbytné neustále si hlídat tempo a vydržet co možná nejdéle. Za ideální délku běhu se považuje hodina a více. Základem je, zůstat v nepřetržitém pohybu, což znamená, že když už nemůžete dál běžet, zkrátka jen běžte rychlou chůzí.

Budete-li se držet všech těchto doporučení, uvidíte jak skvělou změnu pocítíte cítit nejen z fyzického hlediska, ale i psychického. Jen vydržte a uvidíte, že výsledky se dostaví! 

Autor: David Web, Foto: Pixabay




Mohlo by se vám líbit...