Čím nahradit bílý cukr

Že bílý cukr není zrovna dvakrát zdravý, zřejmě asi všichni už víme. Málokdo ale zná ty pravé náhražky, kterými si lze osladit život. Mnoho z nich je navíc opravdu chutných a o dost zdravějších než bílý rafinovaný cukr. Proč se vlastně vyplatí vyměnit tento cukr za jiná sladidla? A která vybrat? Pojďme se společně na tyto přírodní sladidla podívat!

Čím nahradit bílý cukr

Všichni jsme to někdy slyšeli, že bílý cukr je zlo. Víte ale, proč tomu tak je? Nadmíra cukru je nevhodná zejména kvůli vysoké energetické hodnotě bez obsahu živin, které jsou důležité pro vaše tělo. Cukr vám tedy žádné výhody neposkytuje, ba naopak. Na jeho konzumaci byste si opravdu měli dávat pozor, v nadměrné míře může způsobit nadváhu a obezitu. Na cukru si dokonce jsou někteří lidé schopni vypěstovat závislost, od jeho konzumace se pak opravdu těžko upouští. Buďte tedy opravdu opatrní a cukr raději omezte.

Jestliže ale patříte mezi milovníky sladkého, nezoufejte! Existuje již mnoho náhražek klasického cukru, které ho navíc převyšují lepší chutí a složením. Některé z nich jistě dobře znáte. Nechte se inspirovat!

Med

Med zřejmě nemusíme zdlouhavě představovat, zajisté ho velmi dobře znáte a máte ho doma. Mimo glukózu a fruktózu med obsahuje též vitamíny, minerály a další tělu prospěšné látky. Kromě sladké chuti má též blahodárné účinky na lidský organismus, a to především při kašli, který pomáhá léčit díky svým antibakteriálním účinkům. Pomocníkem bude též při řešení problémů s nespavostí.

Javorový sirup

I složení javorového sirupu vás jistě ohromí. Tento sirup totiž obsahuje minerální látky, konkrétně zinek, mangan a jiné. Právě díky obsahu těchto látek působí javorový sirup jako antioxidant. Dejte si však pozor. Zde se bavíme o opravdovém javorovém sirupu, nikoliv o sladidlu s příchutí, které je plné rafinovaného cukru. Pozorně čtěte etikety!

Čtěte také:  V čem je zelená káva jiná

Datlový sirup

O něco méně známý, avšak stejně chutný a sladký. Tento sirup si lze také snadno vyrobit v domácích podmínkách z vypeckovaných datlí. Perfektně se hodí k oslazení dezertů či různých kaší. I datlový sirup má pozitivní účinky na lidské tělo, jelikož pomáhá s trávením a dodává tělu energii. Obsahuje některé prospěšné látky, jako je hořčík, železo či vitamín B.

Kokosový cukr

Jestliže holdujete spíše sypké variantě sladidel, kokosový cukr pro vás bude jistě tou správnou volbou. Jeho chuť vás ohromí, má lehce karamelový nádech a jistě si ji oblíbíte. Taktéž obsahuje významné živiny, což je například železo, vápník, zinek či draslík. Blahodárné účinky na lidský organismus má díky posilování imunity a antibakteriálním a antivirovým účinkům.

Autor: Adéla Převorová, Foto: Freepik

Zdroj https://www.lekarna.cz/clanek/fenomen-cukr-proc-bychom-se-mu-meli-vyhybat-obloukem/



Mohlo by se vám líbit...