Trávení je klíčem ke zdraví – víte, jak ho zlepšit?

Správné trávení a zdravá střeva vám nejen uleví od nafouklého břicha, ale také zlepší vaše zdraví a mnoho dalšího! V dnešním článku se dozvíte, s čím vším trávení souvisí. Také vám na závěr dáme pár tipů, jak trávení zlepšit.

Zdravé tělo

Jak již název článku vypovídá, správné trávení má obrovský vliv na naše zdraví.

Díky správnému trávení a zdraví střev, podporujete také své zdraví a správně fungující tělo. Dále je střevo našim druhým mozkem, kdy má přímý vliv také na psychické zdraví a nervovou soustavu.

Zdravé trávení, mikrobiom a střeva mají vliv také na rakovinu a další onemocnění. Proto nezanedbávejte trávení a věnujte se zdravému stravování nejen pro vysněnou postavu!

Také si můžete zlepšením trávení vyléčit kožní problémy.

Imunita

Věděli jste, že imunitní systém se nachází z většiny právě ve střevech?

Pokud se chcete vyhnout onemocnění, nachlazení a stát se obranyschopnějšími proti virům a bakteriím, mějte zdravá střeva.

Energie, nálada

Správné trávení má přímý vliv také na energii a vaši náladu.

Pokud trpíte nedostatkem energie během dne, často se v noci budíte a jste podráždění, zamyslete se, zda opravdu střevům dáváte pouze kvalitní a zdravou stravu, a zda se zajímáte o své trávení.

Se správným trávením se budete cítit fit, plni energie a života.

Hubnutí, nabírání

A samozřejmě trávení souvisí také s hubnutím nebo nabíráním svalové hmoty.

Jak zlepšit trávení?

A jak tedy můžeme trávení zlepšit a co vše trávení ovlivňuje?

Trávení a zdravá střeva nebudete mít přes noc. Na trávení má vliv naše celoživotní stravování, pití alkoholu, kouření, míra stresu, znečištěné prostředí, nedostatek pohybu a mnoho dalšího.

Pokud to však myslíte vážně, čím dříve začnete, tím lépe. Přidáváme pár faktorů, které pozitivně ovlivňují trávení a můžete se jimi řídit.

  • Zdravý, kvalitní jídelníček
  • Dostatek pohybu
  • Psychická pohoda
  • Kvalitní spánek
  • Omezení alkoholu
  • Skončení s kouřením
  • Omezení pití slazených nápojů
  • Omezení zpracovaných potravin
  • Omezení přílišného užívání léků a antibiotik (pokud to není nutné)
Čtěte také:  Dominikánská republika je rájem bez zábran

Existují také potraviny, které podporují naše střeva a trávení. Mezi ně se řadí:

  • Luštěniny
  • Česnek
  • Cibule
  • Lněné semínko
  • Banány
  • Zakysané produkty
  • Kefír
  • Kombucha
  • Ananas
  • Mořské řasy

Autor a zdroj: Kateřina Malínková, Foto: Pixabay



Mohlo by se vám líbit...