Lepší imunita díky stravě

Zázvor, citrón, horký čaj - imunita

Rádi byste měli silnější imunitu a stali se tak více obranyschopní? Silnější imunita, lepší obranyschopnost a zdravé tělo je nyní hodně diskutované téma.

Bohužel to nefunguje tak, že díky následujícím tipům ohledně jídelníčku získáte silnou imunitu a obranyschopnost ze dne na den. Imunita je složitý systém, který si tvoříme během celého života, takže nemůžeme čekat rychlé výsledky. Je však důležité začít co nejdříve a postupně zvyšovat svou obranyschopnost.

Kvalitní strava

Kvalitní a vyvážený jídelníček by měl být alfou omegou při snaze zlepšit obranyschopnost těla.

Nečekejte, že zlepšíte svůj imunitní systém díky zpracovaným potravinám, které obsahují převážně nezdravé, rychlé a jednoduché cukry a rafinované tuky.

Váš jídelníček by se měl zakládat na kvalitních bílkovinách, komplexních sacharidech, zdravých tucích, dostatku vlákniny, zeleniny a ovoce.

  • Bílkoviny mají pozitivní vliv na imunitní systém a měly by tvořit alespoň 25 % vašeho jídelníčku.

Bílkoviny můžete čerpat z masa, které by mělo být převážně s nízkým obsahem tuku. Jednat se může tedy o kuřecí, krůtí, hovězí. Dalším zdrojem bílkovin mohou být ryby a mořské plody. Dále také tvarohy, jogurty a jiné mléčné výrobky. Zapomenout nesmíme ani na vejce a vegetariánské zdroje bílkovin jako je tofu nebo tempeh.

  • Nevynechávejte ani sacharidy, které jsou zdrojem energie.

Mezi sacharidy najdeme přílohy jako je rýže, brambory, luštěniny, kuskus, celozrnné výrobky, ovesné vločky a další přílohy.

  • Tuky jsou zodpovědné za správné fungování hormonálního systému.

Mezi zdravé tuky řadíme avokádo, ořechy, kvalitní oleje a třeba také přepuštěné máslo ghí.

  • Vláknina podporuje správné fungování střev a správné trávení. Imunitní systém je převážně právě ve střevech, proto hraje vláknina zásadní roli při sestavování jídelníčku.

Vlákninu najdeme v celozrnných výrobcích, ale také v zelenině a v ovoci.

  • Zelenina a ovoce
Čtěte také:  3 způsoby, jak potlačit chuť na mlsání

V zelenině a ovoci najdeme nejen vlákninu, ale také spoustu vitamínů a minerálů, proto by měla být součástí každého pokrmu.

Autor textu: Kateřina Malínková; zdroj fotografie: pixabay.com



Mohlo by se vám líbit...