5 strategií vedoucí k úspěchu od Richarda Bransona

Richard Branson je ikonou soudobého podnikání

Richard Branson je ikonou soudobého podnikání. Jeho zářivá hvězda se stává inspirací pro nejednoho začínajícího podnikatele. Doslova nevyčerpatelná studnice zkušeností vycházející z budováním impéria Virgin Group se stává předlohou úspěšně vyšlapané stezky k neuchopitelnému bohatství. Richard aktuálně prozrazuje 5 základních strategií, které se stávají zárukou pozitivního podnikání v kladných číslech.


Něco málo o Richardovi

Richard Branson o sobě rád říká, že ho nohy vedou k úspěchu zcela automaticky, jelikož jinak by nemohl svůj život prožívat opravdu naplno. K tomu je zapotřebí trocha peněz, možná trochu více, než je obvyklé. Svět je nádherný ve své variabilitě. Dveře od kapitalistického segmentu jsou otevřené všem, kteří mají alespoň trochu odvahy prorazit se svým nápadem a vymanit se tak z područí klasického zaměstnaneckého poměru.

Richard Branson již ve svých patnácti letech započal dráhu svého podnikatelsky založeného uvažování skrze vydávání magazínu Student. Jen o pět let později si otevřel svou vlastní zásilkovou službu s hudebními deskami a dva roky po té se rozzářil zrod hvězdy nesoucí název Virgin Records.


Probuďte ospalé odvětví

Proč by se lidé měli zajímat o vaše služby nebo produkty? V čem se odlišujete od konkurence a jakou nabízíte přidanou hodnotu? Nejdůležitějším krokem v podnikání je schopnost probudit v potencionálních obchodních partnerech zaujetí a zájem se na vaší vizi podílet. Vše se odvíjí od neotřelého nápadu s jasným předpokladem prorazit, mnohdy stačí v závislosti na odvětví i malá odlišnost od konkurence.


Korektní přístup k zákazníkům

Pouze spokojený zákazník se stane vaším pravidelným odběratelem. Nejde o to vylákat z lidí co nejvíce peněz, ale překonat jejich očekávání. Každý podnikatelský záměr musí disponovat více než kvalitním klientským servisem a ochotným přístupem poradit i v těch nejkomplikovanějších situacích.

Richard Branson vyzdvihuje korektní přístup k zákazníkům

Náš zákazník, náš pán..


Koncentrace na chyby?

Za žádných okolností nevěnujte svůj drahocenný čas chybám a pokuste se to vzít za zcela opačný konec. Začněte ve svém týmu zaměstnanců hledat momenty opačného charakteru. Kdy naposledy jste si podobné věci všimli? Tato strategie vytváří senzační a zároveň motivující atmosféru. Lidé se méně bojí selhání a pokouší se svou laťku posouvat stále výš.

Čtěte také:  Už toho mám dost, chci změnu!


Expanze v rukách všech

Plánujete expandovat na vyšší příčku a opětovně se posunout k pomyslnému vítězství nad svým úspěchem? Nebojte se oslovit úplně všechny členy týmu od uklízeček až po ty největší lídry a požádejte je o feedback v podobě nápadů a návrhů na zlepšení. Je to přeci vaše společná vize. Navíc tak získáte zajímavé podklady k prozkoumání.


Výběr investora

Správný výběr investora se neřídí pouze množstvím prostředků, které hodlá uvolnit. Kromě jiného je důležité, jestli vám daný investor poskytne potřebnou svobodu rozhodovat o svých krocích a napomůže vám velkou firmu vybudovat. Diktátorský finanční partner dokáže přetnout chuť na nově zavedenou značku tvořit. S nechutí přichází frustrace a ta je tou největší překážkou v růstu.

Vojtěch Skrzypek

Šéfredaktor, zakladatel Jenfit.cz

Mohlo by se vám líbit...