3 způsoby, jak potlačit chuť na mlsání

Víte, jak potlačit chuť na mlsání?

Většina touživých chutí nijak nesouvisí s hladem. Touha po mlsání má často původ v emocích a je velice obtížné ji přemoci pouhou silou vůle, obzvláště jste-li unaveni nebo ve špatné náladě. Naštěstí však tyto závislosti obvykle mizí, pokud se nám od nich povede odloučit a dostatečně dlouho vytrvat. Přečtěte si o třech účinných tricích, jak si s chutí na jídlo lépe poradit.


Jezte „bezpečná jídla“

Tímto jsou myšleny mrkve, salát, nebo například pečené brambory. Takzvaná bezpečná jídla neobsahují mnoho kalorií, jsou bohatá na vlákninu, čímž vás dostatečně nasytí a také se poměrně dlouho jedí, tudíž než s nimi skoncujete, vaše nutkání jíst už zmizí.


Ovládejte svou představivost

Chutě na jídlo existují především proto, že si to jídlo představujeme, z čehož vyplývá, že se můžeme chutí snadno zbavit tím, že si začneme představovat něco jiného.

Když vás přepadne touha po mlsání, zkuste odlákat pozornost svých myšlenek od jídla a představujte si něco jiného, prakticky cokoliv vás napadne. Toto učinit není úplně snadné, ale povzbuzující je, že čím častěji to budete praktikovat, tím účinnější se tato metoda stane.


Mlsání? Raději si zahrajte hru na telefonu

Pokud vás přepadne bouřlivá chuť na nezdravé pochutiny právě ve chvíli, kdy jste mimo dosah jakékoliv „bezpečné potraviny“ a technika představování zrovna nějak nefunguje, zkuste zabavit mysl hraním. Při hraní vizuální hry je totiž mysl zaměstnána a je pro ni těžké si představovat objekt svého toužení.

Vojtěch Skrzypek

Šéfredaktor, zakladatel Jenfit.cz

Mohlo by se vám líbit...