10 rad jak zatočit s kocovinou

Kocovina a odbourávání alkoholu jsou náročné procesy

Zaručeným způsobem, jak se vyhnout ranní nevolnosti a třeštění hlavy, je pít s mírou, nebo vůbec nezačínat. To se však, jak jistě dobře ví i ti z nás, kteří zarytě dodržují své zásady, ne vždy povede. Internet je plný rad a tipů jak s kocovinou zatočit. Některé z nich však nefungují, nebo mohou váš nepříjemný fyzický a psychický stav zkomplikovat. Pojďme se společně podívat na 10 zásad, které vám pomohou s kocovinou zatočit, či se vyvarovat jejímu zhoršení.


Úvodem je nutno zmínit, že požívání alkoholu dehydratuje váš organismus. Tento proces lze zmírnit střídavým pitím nealkoholických nápojů nebo vody. Tato metoda je velice efektivní.


Bacha na dalšího panáka!

Myšlenka na ranního panáka, který nevolnost zažene, může vypadat lákavě, avšak poměrně nebezpečně. Alkohol může dočasně zmírnit příznaky, v dlouhodobějším časovém horizontu však jen umocňuje kocovinu.


Mastné snídaně

Není vědecky prokázáno, že mastná snídaně (např. slanina s vejci) dokáže zmírnit vaše utrpení, i přesto, že ji většina lidí doporučuje. Tučné jídlo vám může způsobit pálení žáhy. Logičtější alternativou se naopak mohou jevit snadno stravitelné potraviny jako jsou toasty nebo cereálie.

Žádné jídlo nelze pro zmírnění kocoviny jednoznačně doporučit. Mnoho lidem pomáhá například krajíc chleba s medem.


Šumivé tablety Alka-Seltzer

Všechny druhy šumivých tablet Alka-Seltzer obsahují hydrogenuhličitan sodný (známý též jako jedlá soda), který pomáhá od bolesti žaludku tím, že neutralizuje žaludeční kyseliny. Další přísady, zejména aspirin a kyselina citronová mohou být v tomto ohledu velice prospěšné.


Káva a kocovina

Pokud jste pravidelnými konzumenty kávy, buďte velice opatrní. Káva může i nemusí zhoršit vaši kocovinu. Kofein zužuje krevní cévy a zvyšuje krevní tlak. Oba tyto fakty mohou mít za následek prohloubení nepříjemných stavů.

Zkuste si ráno dát velmi malé množství kávy, počkejte 30 až 60 minut a uvidíte, jak se budete cítit.

Čtěte také:  Káva a její účinky na lidský organismus


Pilulky proti kocovině

Existuje celá řada léku proti kocovině, ale naopak velmi málo důkazů, že opravdu fungují. Protikocovinové pilulky, které byly podrobeny výzkumu, nejsou efektivní, nebo jen potlačují drobnější projevy kocoviny.

Doporučení odborníků mluví jasnou řečí. Namísto pilulek je záhodno užít některý z multivitamínu, ať už v podobě nápoje nebo pilulky. Ten doplní veškeré živiny a vitamíny, které jste ztratili během proflámované noci.

Multivitamín s kocovinou zatočí

Multivitamín v tabletách dodá tělu vše potřebné


Voda a sportovní nápoje

Konvenční teorie pracují především s faktem, že za kocovinu je z převážné části zodpovědná dehydratace organismu způsobená nadměrným pitím. Odborníci ve skutečnosti vědí velmi málo o tom, co všechno způsobuje kocovinu. Na vině může být například narušení biologických rytmů, odnětí alkoholu nebo toxické látky obsažené v tmavých likérech.

I přesto je však dodržování pitného režimu před, během i po konzumaci alkoholu velice důležitou součástí zmírnění negativních dopadů na náš organismus.


Cvičení 

Lehká dávka cvičení v jakékoli podobě vám může pomoct cítit se lépe. K této formě léčby však musíte přistupovat opatrně. Pamatujte, že vaše tělo je dehydratováno a chybí mu potřebné látky a živiny, které během flámu ztratilo. Proto dodržujte pitný režim a přísun potravin. Bez nich by snadno mohlo dojít k přepětí organismu a umocnění kocoviny.


Na saunu zapomeňte

Pokud si myslíte, že je vhodné zbytky alkoholu a toxické látky vypotit v sauně, jste na velkém omylu. Pobyt v sauně může způsobit změny v těle, které brání správnému průtoku krve, což je to poslední, co v kocovině potřebujete.

Odborníci varují, že pobyt v sauně sebou nese skutečně závažné zdravotní rizika včetně nebezpečného poklesu krevního tlaku a poruchy srdečního rytmu.


Spánek

Pokud patříte mezi lidi, kterým nedělá problém v kocovině tvrdě usnout, dopřejte si co nejvíce odpočinku v posteli. Tělo má úžasnou schopnost léčit samo sebe, a tak mu podejte pomocnou ruku. Zaručeně vám to vrátí.

Čtěte také:  5 tipů pro opravdu kvalitní spánek

Vojtěch Skrzypek

Šéfredaktor, zakladatel Jenfit.cz

Mohlo by se vám líbit...